Connect with us

ΝΕWS

Πότε και πώς θα λειτουργήσουν οι νέοι ποδηλατόδρομοι στην Αθήνα

Πότε και πώς θα λειτουργήσουν οι νέοι ποδηλατόδρομοι στην Αθήνα

Η ζήτηση του ποδηλάτου, από την ημέρα που ο κορονοϊός άλλαξε τη ζωή μας, έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία. 

Μάλιστα ο Δήμος Αθηναίων, μετά και την εξαγγελία ανάπλασης του κέντρου, έχει σκορπίσει αισιοδοξία στους λάτρεις του ποδηλάτου, καθώς ήδη έχει ανακοινωθεί η κατασκευή ποδηλατόδρομων, που σίγουρα δίνουν άλλον «αέρα» στην κίνηση μέσα στην πόλη.

Πολλά είναι τα ερωτήματα για το πότε και πώς θα λειτουργήσουν οι ποδηλατόδρομοι στον «Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας». 

«Από το τέλος Ιουνίου θα λειτουργούν όλοι οι ποδηλατόδρομοι που έχουν ανακοινωθεί στο πλαίσιο του ‘Μεγάλου Περίπατου της Αθήνας’», δηλώνει ο Φοίβος Αξιώτης, αντιδήμαρχος αστικών υποδομών και σχεδίου πόλεως και προσθέτει: «Η κυκλοφοριακή μελέτη για τους ποδηλατόδρομους είχε ήδη αρχίσει να εκπονείται από τον Οκτώβριο του 2019, αλλά ο κορονοϊός λειτούργησε σαν καταλύτης στο project του ‘Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας’, μια συζήτηση που γίνεται στην Αθήνα εδώ και 30 χρόνια. Τώρα ήρθε η ώρα να πάμε παρακάτω».

Άλλωστε, όπως εξηγεί ο ίδιος, η μελέτη με την υπογραφή του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, κατέδειξε ότι η Αθήνα είχε ήδη καθυστερήσει πολύ σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες στην ενίσχυση της μικροκυκλοφορίας στο κέντρο της πρωτεύουσας.

Όσο για το πως θα γίνει στην πράξη το άνοιγμα όλων αυτών των ποδηλατόδρομων σε τόσο σύντομο διάστημα από τώρα, σύμφωνα με τον κο Αξιώτη δεν πρόκειται για ένα βαρύ τεχνικό έργο: «Με οριζόντια και κάθετη σήμανση, με οριοθέτηση, διαγράμμιση και πληροφοριακές σημάνσεις ότι εδώ έχουμε ποδηλατόδρομους, οι παραπάνω θα ξεκινήσουν άμεσα να λειτουργούν πιλοτικά. Μάλιστα, στην πιλοτική εφαρμογή του μέτρου οι Αθηναίοι θα βρουν έτοιμους ποδηλατοστάτες σε πολλά σημεία της πόλης για να παρκάρουν με ασφάλεια τα ποδήλατα τους».

Κι τι θα γίνει με τα αυτοκίνητα; Σύμφωνα με τον ίδιο η κυκλοφοριακή μελέτη μιλάει για μια χρονική επιβάρυνση, στη χειρότερη περίπτωση της τάξης των 2,5 λεπτών. «Αν ένας οδηγός από το Σύνταγμα μέχρι την Ομόνοια ήθελε τρία λεπτά, τώρα θα κάνει 5,2. Βέβαια, οι μελέτες είναι θεωρίες επί χάρτου για αυτό και την ώρα της πιλοτικής λειτουργίας θα συλλέγουμε δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για να βλέπουμε διά ζώσης ποιες είναι οι πραγματικές επιβαρύνσεις στην κυκλοφορία. Η αξιολόγηση των δεδομένων θα γίνεται μέχρι τον Νοέμβριο. Αμέσως μετά, κι αφού γίνουν οι όποιες απαραίτητες βελτιώσεις, θα πιάσουν δουλειά οι μπουλντόζες. Κάθε δρόμος θα αποδίδεται σταδιακά».

Σχολιάζοντας το νέο σχέδιο, ο διευθυντής της Greenpeace, Νίκος Χαραλαμπίδης είπε: «Kυκλοφορώ με ποδήλατο στην Αθήνα από το 2004 και ναι, αυτή τη στιγμή υπάρχει αύξηση ενδιαφέροντος. Η πρόταση επί της αρχής είναι καλή. Κάθε προσπάθεια να μπει το ποδήλατο στην πόλη όχι ως τουριστικό είδος, αλλά ως εναλλακτικό μέσο μεταφοράς είναι θετική. Πρέπει όμως να προσμετρηθούν και παράγοντες όπως η μετακίνηση στο κέντρο για τους εργαζόμενους, για αυτούς που μένουν γύρω από τους σχεδιαζόμενους ποδηλατόδρομους κ.τ.λ. Πρέπει η πόλη να είναι λειτουργική την ίδια στιγμή. Άρα η παρακολούθηση την ώρα της πιλοτικής εφαρμογής θα είναι πολύτιμη για αυτά τα συμπεράσματα. Τέλος, η μαζική ενημέρωση των πολιτών που είναι σταθερά η αχίλλειος πτέρνα κάθε νέας αστικής μεταρρύθμισης θα πρέπει αυτή τη φορά να προταχθεί».

Οι ποδηλατόδρομοι σε νέα τροπολογία

H κυβέρνηση πάντως μοιάζει αποφασισμένη. Σε τροπολογία που κατατέθηκε προχθές (18/5) στη Βουλή (στο νομοσχέδιο του Καταδυτικού Τουρισμού), περιλαμβάνεται και διάταξη που έχει εισηγηθεί το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με την οποία θεσπίζονται γρήγορες διαδικασίες για την προσωρινή δημιουργία ποδηλατοδρόμων και πεζοδρόμων.

Στην ουσία, οι Δήμοι της χώρας, μέσω των Επιτροπών Ποιότητας Ζωής, θα έχουν τη δυνατότητα να χαρακτηρίζουν άμεσα δρόμους ως προσωρινούς πεζόδρομους ή ποδηλατόδρομους.

Πηγή

Πλήρης ενημέρωση για events, αγώνες, προϊόντα και ειδήσεις που αφορούν τον κόσμο του ποδηλάτου.

1 Comment

1 Comment

  1. Γεράσιμος Μηνάς

    06/06/2021 at 7:20 pm

    Καλό καλοκαίρι εύχομαι, με υγεία και τα απαραίτητα στην ζωή. Έχω βρει άρθρα από το 2008 που έχουνε γίνει εξαγγελίες για ποδηλατοδρόμους και από τότε δεν έχει αλλάξει τίποτα εκτός από την παρέμβαση στην Πανεπιστημίου και σε ένα μικρό κομμάτι που περνάει το τράμ, αρκετά κοντά στην πλατεία Συντάγματος. Ποδηλατοδρόμους όσο ήμουν νεότερος, συνάντησα στη Μεταμόρφωση, στα Βριλλήσια, εν μέρει στην Κηφισιά, κοντά στο Ελληνικό που φτάνουν έως την λεωφόρο Βουλιαγμένης και σε έναν άλλο δήμο στα δυτικά προάστοια. Όλα αυτά που εξαγγέλονται είναι μη υλοποιήσιμα -μιλάω για την διαδρομή Πειραιάς Σούνιο- κυρίως για τεχνικούς λόγους, αλλά επίσης επειδή το κομμάτι Βούλα Σούνιο είναι ένας δρόμος επικίνδυνος και μεγάλης παλαιότητας και πρέπει πρώτα αυτός να αντικατασταθεί και μετά να προσθέσουν έναν ποδηλατόδρομο. Επομένως αν ακούω υποσχέσεις από το 2008, φαντάζομαι πότε θα υλοποιηθεί κάτι με νέες υποσχέσεις εντός 2021. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι τα διπλοπαρκαρισμένα σε στενούς λεωφόρους στις γειτονιές. Θα κάνουν κάτι γι’ αυτό ? ή φοβούνται οι δήμαρχοι για το πολιτικό κόστος ? Ρωτάω. Ευχαριστώ. Με σεβασμό, Γεράσιμος Μηνάς.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

FACEBOOK

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΣ

More in ΝΕWS